نادیا علاء
سرگرمی
راهی در میان نقشهای تذهیبی
بخشی از یک نقش تذهیب کاری شده را برایتان انتخاب کردیم. پیکان را دنبال کنید و به درون این نقش بروید. راهتان را پیدا کنید و در جهت پیکان سمت راست تصویر خارج شوید. یادتان باشد راهی را که انتخاب میکنید نباید به بنبست یا مانعی برسد.
افقی
تمام و کمال- اصلاحی در شطرنج
که مهر شاه گرفتار شود.
بهشت و فردوس- دوری و جدایی ازکسی.
کنج و گوشه اشکال هندسی- نباید
در آن خیانت کرد.
فرمان و دستور- صف و رسته.
نام فیلمی از مسعود کیمیایی
سرشت و نهاد- واحد پول ژاپن
جوانمرد و بخشنده
واحد توان الکتریکی. حسد
شعری که از شانزده بیت بیشتر بوده و دو مصراع بیت اول با مصراعهای دوم
سایر بیتها هم قافیه باشد- شاعر قرن پنجم هجری و خالق : " سیرالعباد الی المعاد
پرستار کودک- مورچه
از اشکال هندسی- نوعی اسلحه
کمری
عمودی
پدر رستم- برانگیخته شدن محبت
و آرزو.
طلا یا نقره آن را در مسابقههای
ورزشی به برنده می دهند - ریشه و
بنیاد
غذایی که در تنور پخته شده باشد-
پنبه تابیده یا نوار نخی در چراغ نفتی را
چنین می نامند.
آینده- روزگار و زمانه.
مهمانی و جشن
بدی و فساد- اشاره به دور
درخت مجنون.
واحداندازه گیری مقاومت الکتریکی
- از سورههای قرآن مجید
بازرگانی و داد و ستد- شادابی
زیرک و حیله گر- سلطان جنگل
خالی- سورههایی که در مکه بر
پیامبر اکرم (ص) نازل شده است
پاسخ سرگرمی نوجوان ( شماره یک )
گودالی به عمق 20 متر
پاسخ این سرگرمی 16 روز است. یعنی در روز شانزدهم حلزون
به بالای گودال می رسد
اما توضیح این پاسخ:
در روز اول حلزون 5 متر بالا می رود و همان شب4 متر پایین
می افتد؛ پس در ارتفاع یک متری قرار می گیرد. روز دوم
حلزون به ارتفاع 6 متری می رسد و شب آن به ارتفاع 2 متری
می افتد. روز سوم به ارتفاع 7 متری می رسد اما همان شب به
ارتفاع3 متری می افتد. این روند همین طور ادامه دارد تا روز
پانزدهم که به ارتفاع 19 متری می رسد و شب آن به 15 متری بر
می گردد.
روز شانزدهم او به ارتفاع20 متری می رسد؛ پس به بالای
گودال رسیده است.
مجلات دوست نوجوانانمجله نوجوان 02صفحه 32